Narita,bizler gibi bir çok uçuş ekibine ev sahipliği yapan küçük ve tarih kokan bir kasaba.Güleryüzlü,misafirperver bir halkı var.Yolda adres sorma gibi bir hataya düşmemek lazım.İşi gücü bırakıp sizi sorduğunuz adrese kadar götürmekten çekinmiyorlar.
Tanser kaptanım merhaba
YanıtlaSilNasılsınız? Umarım iyisinizdir.
Ben bir konuda bilgi almak istiyordum. Eğer herhangi bir aksilik olmaz ise 11 Temmuz 2012 günü Marmara Üniversitesi’nde akademisyen olarak (Doç. Dr.) çalışan eşim ile beraber davetli olarak çağrıldığı 15. Uluslararası Behçet Kongresi için Tokyo’ya gideceğiz.
Eşim akademik toplantılar nedeniyle birçok Avrupa ülkesine gidip geldi, ama inanınki hiçbirinde çok fazla bir özlemle “Ah keşke ben de o ülkelere gelebilseydim” demedim. Macaristan ve Hollanda’yı daha önceden eski çalıştığım firmanın toplantıları nedeniyle görmüştüm. Geçen yıl da Zürih/İsviçre’ye ailece gitmiştik. Ama Japonya Kongresi yaklaşık 1,5 yıldır gündemdeydi ve ben hep özlemle, umutla bekliyordum. Ama Mart 2011’deki deprem+tsunami ve ardından Radyasyon kabusu ortalığı karıştırdı. İnanınki işyerimdeki yoğun mesai nedeniyle uzun zamndır ihmal ettiğim FS’e tekrar girip 777 ile uçuşlar yapmaya, hatta Narita’ya (JRAA) uçuş planları düzenlemeye başladım. Yetmezmiş gibi şirketteyken bile ara sıra biraz kafamı dağıtmak için TK50 ve TK51’i www.flightradar24.com adresinden takip etmeye çalışıyorum.
Mak. Yük. Mühendisiyim. 48 yaşımda bu ziyaretimi yapacağım bu ziyareti bir daha yapabilir miyim bilemedğim için bu fırsatı kaçırmak istemedim. Benim görebildiğim kadarıyla THY olarak Narita Havalimanı’na sadece Boeing 777-300ER gidiyor, siz kaptan olarak B 777’lerde uçuyor musunuz?Resimlerinizden gördüğüm kadarıyla Boeing kokpitinde bulunuyorsunuz. Keşke sizinle gidiyor olabilsek.
Ayrıca Tokyo ile ilgili sizin önerileriniz nelerdir?
Vereceğiniz bilgiler için şimdiden teşekkür ederim. Bilirsiniz, kimi insanlar meşhur oyuncularla tanışmak, konuşmak ister, kimisi şarkıcılarla, kimisi ise politikacı, bürokrat vs. kişilerle. Ben i se sizler gibi zamanında çok istediğim ama çeşitli aksaklıklar nedeniyle gerçekleştiremediğim pilotlarla tanışmayı, görüşmeyi her zaman istemişimdir. Umarım bu dileğim gerçekleşir.Yurtiçinde birçok, Avrupada da birkaç ülkeye uçtum. Ama önümüzdeki ay yapacağım uçuş benim ilk uzun uçuşum olacak. Genelde uçağa binen yolcuların çok büyük bir kısmı gideceği yere ulaşmaktan başka bir düşüncesi olmayan, hatta kabine yerleştikten sonra uyumaya çekilen kişilerden oluşuyor. Oysa benim gibi havacılık meraklıları mutlaka cam kenarında, mümkünse kanadı gören, kanat flap açılışlarını rahat görebeileceğimiz bir koltuğu seçmeye gayret ederiz. Kalkış 18L’den mi yoksa 18R’den mi (LTBA için) olacak, SID/STAR nasıl uygulanacak, hangi yükseklikte flap toplanmaya başlayacak, doğuya olan uçuşta Beykoz VOR istasyonuna mu yoksa Yalova VOR istasyonuna mı yönelinecek vb. gibi durumları takip ederiz. Kaptanımızın uçuş irtifasını vermesi, inişte yaklaşma hangi vektör üzerinden yapılıyor, ILS ile mi, NDB ile mi yaklaşma yapılıyor gibi meraklarımızı tatmin etmeye çalışırız. Çünkü sanal uçuşlarda da mümkün olduğu kadar “usulüne, kurallarına uygun uçuş” yapmaya çalışıyoruz. Galiba “havacılık aşkı” bu olsa gerek. Dolayısıyla bunları da gerçek uçuşla kıyaslamaya çalışıyoruz.
Dolayısıyla Narita uçuşu da kafamda oluşan birçok soruyu netleştirmek adına benim için güzel bir uçuşolacak. Umarım 11 Temmuz'da sizin kaptanlığınızdaki uçuşta karşılaşırız.
Kendinize iyi bakın, iyi uçuşlar dilerim.
Mesut
Mesut Bey merhaba,
YanıtlaSilÖncelikle güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim.Sizinde tahmin ettiğiniz gibi ben üç senedir 777 filosunda uçuyorum ve şuan Narita'dayım.11 Temmuz günü senelik iznim dolayısı ile malesef o uçuşta karşılaşma imkanımız olmayacak ama uçağınızın 777 olacağı kesin.Belki dönüş seferinizde denk gelebiliriz.Size şimdiden iyi uçuşlar dilerim.
Görüşmek üzere...
A.Tanser AKINCI